BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, May 18, 2010

.:Kuih Kastard:.


puan2 sekalian~~
kali ini cep pza nk tnjok resepi membuat kueh kastard~~~
bahan2 yg diperlukan adelah:
1. tepung kastard (ikot la cap ape pon)
2.air (suling ke tak suling ke..ikot laa)
3.susu cair (bkn pekat manes taw!)
4. gula kasar (yg gune nk wat air tuh)
5. buah-buah campuran didalam tin (yg mura pn xpe..sedaaapp)
ok ye puan2,siap kan bahan2 anda n get ready nk wat kueh sedap nie!!!

cara-cara buat kastard :
1. campurkan 1 cawan tepung kastard bersama dengan 3 cawan air,kacau rata sehingga tepung larut sume dlm air tu.jgn smpai de ketol2 k,if nk rase manis,campurkan AIR GULE sket,jgn byk sgt,nty jeli tu tak keras..
2.letakkan adunan td diatas api dapur yg sderhana..kacau hingga likat dan warnanya akan jadik kuning berkilat,jika tak kilat,tmbah air sket2..
3.bila dah likat n kilat,tuangkan di dalam acuan dan letakkan di dalm peti ais..

cara membuat air nikmat:
1. masukkan susu cair bersama2 gula secukup rasa...
kacau diatas api yg sederhana (pza ske wat atas api coz nty tak ketol2 susunyee)
2.masokkan buah2 campuran tersebut bersama2 airnyeee...
kacau rata...

cara hidangan:
hidagkan kastard bersama2 susu tersebut dan digabungkan..
omputeh panggel cocktail...

-SELAMAT MENCUBA-

10 comments:

FyZa said...

wah sedapnya..nti nk try wat tgk..keh3..

gadis kaca said...

fyza~~
try laa...
wat kat cik hubby awk taw~~
sedaappp~~~

Lin O said...

i'm gonna try! xD
thx!!

gadis kaca said...

heheheh..try la..cdp taw!

aril said...

lebih susah dari masak maggie nie..hehe

gades ain said...

sedap nyeeeeeee! nak try laa nanty huhu~

ieQa sWetLuv said...

bakal surirumah berjaya la x lame lagi mmber aku sorg ni huauahua

gadis kaca said...

aril~
mane ade susa..kuceng xde kaki pn ley wat laaa~~
gades ain~
try laaa,sedaapp,sure mak awk puji~
ieqa~
aku an nk kawen,tp ape yg aku blajo sume bkn faveret arep..hahaha..

CasaBlander said...

wah..nampak mcm sedap..menarik pulak tuh, aiseh tak bleh jadi ni..kena balik try buat ni..hahaa~~

gadis kaca said...

CasaBlander~
hehehhe~~
try la..wat dessert pn sedap taw~
nak2 lg ble sjuk~~