BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 27, 2010

.:Memori Daun Pisang:.

salam semuanya~
lame blog usang lagi cabuk nie tak menerima entry dari aku kan..
maaf semua kerana terlalu banyak rintangan yang harus ku hadapi..
sebagai seorang kakak yang sulung...
pelbagai tanggungjawab yang perlu dipikul....
tanpa aku sedari, usia aku dan adik2 semakin dewasa....
betul kata orang, bila dewasa banyak benda yang harus difikirkan...
bagi menenangkan fikiran yang kian bercelaru, kami mengambil keputusan pulang ke kampung bagi mencari ketenangan...
suasana kampung yang aku rindui...
tempat aku dibesarkan...
semuanya masih kekal sama seperti dahulu..
kecuali...
arwah nenek n arwah atok...
hurmm...
apelah perasaan mereka melihat cucu yang mereka pelihara suatu ketika dahulu sudah berubah menjadi lebih matang...(ahakz..matang kah aku???)


kawasan inilah padang permainanku semasa kecil~
aku seorang yang lasak teramat sangat,tetapi mudah sakit....
kalu nak tawu betapa nakalnya aku sampai mak dan abah belikan gelang kaki yang ada loceng...
kalau aku lari-lari, nanti loceng tu bunyik...
seronok pulak bila kenangkan zaman kecil-kecil dahulu...
habis anak ayam aku kejar keliling rumah...
habis bawang nenek aku kerjakan main masak-masak...


motor ini juga merupakan kenangan....
boleh jalan lagi taw nih!!
jangan main-main...
xde juai punya maaa~


dah besar dah cucu nenek kan....
dulu, nenek marah kalau aku main kat belakang rumah, nanti kne gigit nyamuk....
teliti sungguh nenek menjaga aku...
aku memang cucu nenek!
apa kan daya...
masa berlalu,yang hidup pasti akan pergi....
sebelum pergi nenek sempat mewasiatkan duit RM50 sebagai ganjaran aku lulus mendapatkan lesen kereta...
aku simpan duit tu sampai sekarang....
AL-FATIHAH buat arwah nenek dan atok...

5 comments:

KizZ said...

Wah ha ha...nostaligia gitu ye dak..besh tol teringat kisah-kisah lama..tempat-tempat lama..hmmm

Jom skodeng,
Happy Birthday , Kiz

-gadiskaca- said...

whee..nostalgia tuuuu....xley lupe beb~
tunggu yea nty pza skodeng~

Hadi De Great said...

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nak nangesh!!!!

-gadiskaca- said...

pk d~~
hehehhehehe...mle2 nk tules len..lain plak pza tules~~

MiZi said...

mizi nak ajak baca kisah sedih mizi

http://contengcorner.blogspot.com/2010/12/sedih-yang-aku-redha.html