BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Saturday, December 10, 2011

.:Gerhana Bulan:.



Sesungguhnya matahari dan bulan tidak mengalami gerhana kerana kematian seseorang dan tidak pula kerana kehidupannya (kelahirannya). Tetapi, kedua-duanya adalah dua tanda antara tanda-tanda (kebesaran) ALLAH. Apabila kamu semua melihat kedua-duanya (mengalami gerhana) maka dirikanlah solat.
( Riwayat al-Bukhari )


fenomena gerhana bulan menjelma kembali, kali terakhir fenomena gerhana bulan yang dapat kita lihat sekitar bulan jun 2011...SubhanAllah...Allah maha besar..korang semua dapat tengok tak gerhana bulan nie..??aku sempat tengok, mase taip entry nie pon bulan masih lagi dalam keadaan gerhana..semasa kejadian gerhana kita disunatkan melakukan solat sunat dua rakaat...selain itu juga terdapat beberapa fenomena menarik yang berlaku sepanjang gerhana bulan nie..haa..ape fenomena tuu..??

seperti yang di ketahui, fenomena gerhana bulan terjadi apabila bulan berada sebaris dengan bumi dan matahari di mana bumi berada di tengah-tengah...oleh yang demikian, daya tarikan graviti sangat tinggi pada ketika ini taw..!



buktinyee...tu haaa! telur ayam boley diri dengan tegak tawww...
selain dari tu, kalau kite tgk air laut akan pasang besar pada ketika ini..
aku tak sempat plak tengok air laut, juz buat eksperimen telur tu jelahh..
ini semua kuasa Allah Pencipta Sekalian Alam...



p/s : patutlaa berat badan aku naik lately nie, tarikan graviti gaknyee, pas gerhana nie nk try timbang lah, turun tak ek...hahaha..=P

5 comments:

nizarazu said...

Maha Suci Allah..

Norhalizah Mohamed said...

haha..patut le berat badan naik haih..

Mak Wardah said...

Besarnya kuasa Allah. Salam perkenalan

Outbound di malang said...

salam gan ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya gan !

agen trica jus makasar said...

so nice