BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, May 13, 2011

.:Entri Wajeb Bila Exam:.


Hadiah Terbaik.....
Kepada kawan - Kesetiaan
Kepada musuh - Kemaafan
Kepada ketua - Khidmat
Kepada yang muda - Contoh terbaik
Kepada yang tua - Hargai budi mereka dan kesetiaan
Kepada pasangan - Cinta dan ketaatan
Kepada manusia - Kebebasan

Maaf semua lama tak update...
banyak masalah jiwa dan raga yang aku alami...
biasalah muda remaja kan....
nak2 lagi yang namanya adalah perempuan...
perempuan suka meletakkan masalh dihadapan berbanding lelaki....
ntah, betol jugak kata-kata nie bila difikirkan,tapi kadang-kadang, kberanian perempuan juga lebih dari lelaki...oh perempuan~
aku besyukur Allah jadikan aku perempuan...
sebab setiap ciptaanNYA mmg hebat!
nampak jek pmpuan nie lemah..tapi dye kuat sbenanye~
tapiii..bukan setakat kuat semangat,kuat juga mengata,b'gosip,melaram,b'shopping, mbebel dan tak lupe jugak ade yg kuat makan....~

Kerana mulut badan binasa.....
ingat tu wahai perempuan!!!
hari nie kite kata orang...esok luse....ahaaa!
jgn nak mara la plak klw org kata kita....
ko kan perempuan, kne la sabaaa~~~

Bila kita senang kita lupa yang susah....
tapi bile kita susah....hooo! org lain jangan idop senang dpn aku ok~
mane boleh mcm tu, hari nie hari dia,bia dye berbahagia,kita tumpang la gembira,esok lusa, klw kita senang,kita pulak tolong dye...kan mulia tu...

Iri hati dan perempuan tak dapat dipisahkan.....
penyakit yang sangat kronik! bukan pada perempuan jek,sume org ade kot...
kawal la elok2..tapi kadang2..oopppsss tlepas sudaaa~
ape boley buat kan?? or, kadang2 mmg nk kasi lepas pon..
bia dye tawu cket, aku sape,bia dye cuak cket tgk aku nie haa yg pum pang..pum pang..
diam xbmakna mengalah...
bising xbmkna hebat...

Bila nmpk bnde pelik jek, tanggapan negatif dulu yg singgah...
pas2 xde plak fikir yg positif...
nak2 bnde yg org lain boleh buat n kite xley buat...
yelah,nak sedapkan ati, kite kasi kutuk sama itu budak!
akhirnya,ape jek ko dapat?
kadang2 kita kna akui kemampuan dan kehebatan org lain...
sebab Allah jadikan kita sama hebat...
Cuma kita xperasan mana hebatnya kita...
adat manusia, xpernah puas dgn apa yang ada...

Apa yang kita umpat,apa yg kita kata akan berbalik pada kita....
klw niat kita baik, untuk mengingatkan kawan atau sahabat dan kena dgn caranya..
InsyaAllah, perbuatan buruk itu tak kan kita hampiri...
tapi klw niat kita pon dah lainn...
sndiri mau ingat laaaa...
kita xperasan apa kita buat...
orang lain perasan...
daannnn....orang lain pulak akan mengata.....

Nanti, apa orang kata???
kenapa???
apa masalah dengan orang kata??
selagi apa yang kita buat tak menyalahi agama dan hukum Syarak...
pedulikan apa orang kata...
Allah sentiasa bersama...
mulut orang sapa boleh tutup,selagi idop selagi tu bcakap...

Bile rasa diri tu hebat, abes satu dunia nak canang..
xsedar tu, org len ade jugak yang hebat, tapi rilex jek...
yelah, bukan selalu kan...

Nilai sahabat....
sahabat bukan memiliki....
sahabat bukan menuruti tanpa membantah....
sahabat tiada iri hati...
tiada hasad benci...
tiada sangsi...
tapi sahabat sentiasa di hati...
sentiasa disisi...
rendah dan tingggi sama dilalui..

sekadar renungan dan ingatan buat diri sndiri dan rakan-rakan..semoga kita berusaha menjadi insan yang lebih baik di masa akan datang....




5 comments:

SyerAgh said...

:)

Mira said...

:p

Mira said...

:D

Teena in Toronto said...

Happy blogoversary :)

Anonymous said...

terbaik r citer ko kali nieh....jarang jumpe camni...wahahaha~~~